Det är torsdag kväll och börjar bli alldeles för sent. Det var svårt att komma på en ingress idag, troligtvis på grund av trötthet. Även om helgen består av aktiviteter är det skönt att den är här, och sen kommer ännu en kortvecka igen. Våren blir i mitt tycke så mycket härligare med alla dessa lediga dagar.
Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.
De som länkade förra veckan var: Merika, Janerik, BP, Susanne, Nilla, corkystyle, Paula, Mrs Calloway, Debutsky, Karoleen, Hannele, Madeleine, Tina, Hanna, Henrik, Christian, Klimakteriehäxan, Susie, Susanne, Emilie, Tony, Carro, Sara, Elin, Susan
- Vad tar alltid längre tid än du tänkt?
- Vad är något du alltid måste googla igen?
- Vad känns mest typiskt att strula när du har bråttom?
- Vad brukar du hoppas att någon annan löser åt dig?
- Vad är något du alltid måste dubbelkolla?
Vad tar alltid längre tid än du tänkt?
Vika tvätt känns som en evighet ibland när det bara handlar om lite kläder som ska undan (repeat från förra veckan, haha).
Vad är något du alltid måste googla igen?
De flesta recept. Jag kan ju inga utantill, som jag nämnt flertal gånger.
Vad känns mest typiskt att strula när du har bråttom?
Alltid är det något jag måste springa runt och leta, och alltid är det något som annars vanligtvis inte är borta.
Vad brukar du hoppas att någon annan löser åt dig?
Presentationer på jobbet, haha.
Vad är något du alltid måste dubbelkolla?
Att jag har med mig SL-kortet och hörlurar på morgonen.
Trevlig helg!
Lägg till din länk här du också om du deltar i dagens frågor:
4 kommentarer
Kul frågor! Jag förstår inte hur du kommer på alla frågor..!
Hahaha! Nu vet jag varför jag tvättade och min man vek kläderna. Nu får jag ju det göra själv, och då det bara är kläder/plagg för en person går det riktigt fort…
Även matlagning föll på min mans lott, och han använde aldrig recept. Nu när jag är ensam beställer jag hem maten…
Presentationer på jobbet var inte min grej heller, speciellt inte när man fick ensam stå ”på scen” och har cirka 100 åhörare…
Även om man har saker att göra under helgen. Så är det ändå ett avbrott från vardagen.
Tack för dina frågor du ger oss varje vecka 🙏🏻😊
Ta hand om dig & va rädd om dig❣️🤗
fighterwomen09.wordpress.com
Ja det här med att komma ihåg recept, även om man lagat rätten hundra gånger om, det har jag också svårt för.
Svårt var det visst också igår att trycka på knappen att publicera min fredagslista. Här kommer den, två dagar sen.
http://smilebloggar.blogspot.com/2026/05/hur-svart-ska-det-vara.html