Fem en fredag v. 24: Avslut

Det är avslutningstider. Idag har Harry avslutning vilket blir den femte avslutningen av dess olika slag jag går på. Claras förskola har haft två separata avslutningar (en för skolgruppen och en för hela förskolan), lite avslutning med fotbollen, öppet hus på skolan och så skolavslutningen idag. Lägg till allt att göra på jobbet så blir det ett pusslande i schemat. Men nu är vi ytterligare en vecka närmare semester och Åland. Jag kan snart känna doften av havsbris. :)



Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.



De som länkade förra veckan var: Merika, Janerik, BP, Susanne, Nilla, corkystyle, Mrs Calloway, Debutsky, Karoleen, Hannele, Madeleine, Hanna, Susanne, Suzy, Paula, Ingrid, Klimakteriehäxan, Christian

  1. Vad var det senaste du avslutade?
  2. Vad är den bästa fiktiva avslutningen du vet?
  3. Vad är det mest typiska dig att inte riktigt avsluta?
  4. Vad är det bästa sättet att avsluta en bra dag?
  5. Vad är något du alltid vill ha en backup för?



Vad var det senaste du avslutade?
Av storlek större, ett projekt på jobbet.



Vad är den bästa fiktiva avslutningen du vet?
När alla trådar knyts ihop, och helst lyckligt.



Vad är det mest typiska dig att inte riktigt avsluta?
Alla projekt här hemma.



Vad är det bästa sättet att avsluta en bra dag?
Krypa ner i en renbäddad säng.



Vad lämnar du helst bakom dig just nu?
En hektisk och rörig vår.



Det var det hela för idag. Ha det så fint!



Lägg till din länk här du också om du deltar i dagens frågor:

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

Continue Reading

Fem en fredag v. 23: I reserv

Helt plötsligt var vi i juni. Den månad som brukar gå fortast och ha som mest att göra. Det är även nedräkning till semestern. Bara några veckor kvar. Den hägrar verkligen bakom allt det där som är kvar att göra. Först har vi veckans frågor, i tid den här gången. ;)



Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.



De som länkade förra veckan var: Merika, Janerik, BP, Susanne, Nilla, corkystyle, Mrs Calloway,Debutsky, Karoleen, Hannele, Madeleine, Hanna, Susanne, Carro

  1. Vad beställer du om du inte vet vad du vill ha?
  2. Vilken situation får dig att känna dig helt oförberedd?
  3. Vad har du alltid hemma ”utifall att”?
  4. Vad har du kvar trots att du nog inte behöver det längre?
  5. Vad är något du alltid vill ha en backup för?



Vad beställer du om du inte vet vad du vill ha?
En caesarsallad fungerar alltid.



Vad är din mest använda ursäkt?
”Missade att du ringde”. Haha



Vad har du alltid hemma ”utifall att”?
Köttbullar, om middagsorken tryter eller det kommer hem kompisar efter skolan.



Vad har du kvar trots att du nog inte behöver det längre?
Massa gamla påsar (märkespåsar och dylikt, ”finare” i papp) av någon outgrundlig anledning. Även lådor till telefoner.



Vad är något du alltid vill ha en backup för?
Alla bilder på telefonen.



Tjingeling!



Lägg till din länk här du också om du deltar i dagens frågor:

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

Continue Reading

Fem en fredag v. 21: Om bara det vore så

Var tog maj vägen? Nu börjar det dra ihop sig till de där härliga sommarveckorna. Försöker ta tillfällen i akt att hänga i solen när inte annat pockar på. Det är bara balkongen som behöver lite fix nu innan det går att hamna där ute om dagarna.

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

De som länkade förra veckan var: Merika, Janerik, BP, Susanne, Nilla, corkystyle, Mrs Calloway, Debutsky, Karoleen, Hannele, Madeleine, Tina, Hanna, Christian, Klimakteriehäxan, Susie, Susanne, Sara, Elin, Ingrid, fighterwomen09, Jenny, Henrik

  1. Vad borde det finnas en knapp för i vardagen?
  2. Vad borde vara gratis för alla?
  3. Vad borde det finnas mer av i livet?
  4. Vad borde få en egen högtid?
  5. Vad borde komma med tydligare instruktioner?

Vad borde det finnas en knapp för i vardagen?
En knapp för att få mer energi hade varit guld.

Vad borde vara gratis för alla?
Det finns mycket. Som tandläkarvård.

Vad borde det finnas mer av i livet?
Lata, soliga dagar.

Vad borde få en egen högtid?
På hösten skulle vi gärna kunna fira något, främst för att få någon extra röd dag som hösten annars är snål med – och det är då det kan behövas.

Vad borde komma med tydligare instruktioner?
Instruktioner med bara bilder kräver ofta ett förtydligande tycker jag. Känns ofta väldigt invecklade.

Ha en munter helg :)

Lägg till din länk här du också om du deltar i dagens frågor:


You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter



Continue Reading

Fem en fredag v. 20: Senast du…

En lurig vecka igen, det var fredag i förrgår men så är det fredag igen idag. Det blev en långhelg utan speciella planer. Barnen har dock fått nya cyklar så nu kommer mer tid spenderas ute, så länge vårregnet håller sig borta. Hur har du det den här veckan?

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

De som länkade förra veckan var: Merika, Janerik, BP, Susanne, Nilla, corkystyle, Paula, Mrs Calloway, Debutsky, Karoleen, Hannele, Madeleine, Tina, Hanna, Christian, Klimakteriehäxan, Susie, Susanne, Carro, Sara, Elin, Ejmis, Gunilla, Ingrid, Susan, fighterwomen09

  1. När skrattade du riktigt mycket senast?
  2. När var senaste gången du blev överraskad?
  3. Vad var det senaste du såg fram emot?
  4. När var senaste gången du kände att du behövde en paus?
  5. Vad var det senaste du blev nostalgisk av?

När skrattade du riktigt mycket senast?
I tisdags på vårt enhetsmöte. Det var mycket flum.

När var senaste gången du blev överraskad?
På jobbet när jag blev födelsedagsfirad.

Vad var det senaste du såg fram emot?
Gröna Lund och KAJ för ett par veckor sen.

När var senaste gången du kände att du behövde en paus?
Varje gång jag suttit för länge framför jobbdatorn utan att ha rest mig på flera timmar.

Vad var det senaste du blev nostalgisk av?
Spotifys 20-årsfirande som gav en spellista över mina mest spelade låtar sen 2008. Fanns mycket gammalt och bra där att lyssna på som jag inte gjort på länge.

Ha det så fint!

Lägg till din länk här du också om du deltar i dagens frågor:

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

Continue Reading

Fem en fredag v. 19: Hur svårt ska det vara

Det är torsdag kväll och börjar bli alldeles för sent. Det var svårt att komma på en ingress idag, troligtvis på grund av trötthet. Även om helgen består av aktiviteter är det skönt att den är här, och sen kommer ännu en kortvecka igen. Våren blir i mitt tycke så mycket härligare med alla dessa lediga dagar.

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

De som länkade förra veckan var: Merika, Janerik, BP, Susanne, Nilla, corkystyle, Paula, Mrs Calloway, Debutsky, Karoleen, Hannele, Madeleine, Tina, Hanna, Henrik, Christian, Klimakteriehäxan, Susie, Susanne, Emilie, Tony, Carro, Sara, Elin, Susan

  1. Vad tar alltid längre tid än du tänkt?
  2. Vad är något du alltid måste googla igen?
  3. Vad känns mest typiskt att strula när du har bråttom?
  4. Vad brukar du hoppas att någon annan löser åt dig?
  5. Vad är något du alltid måste dubbelkolla?

Vad tar alltid längre tid än du tänkt?
Vika tvätt känns som en evighet ibland när det bara handlar om lite kläder som ska undan (repeat från förra veckan, haha).

Vad är något du alltid måste googla igen?
De flesta recept. Jag kan ju inga utantill, som jag nämnt flertal gånger.

Vad känns mest typiskt att strula när du har bråttom?
Alltid är det något jag måste springa runt och leta, och alltid är det något som annars vanligtvis inte är borta.

Vad brukar du hoppas att någon annan löser åt dig?
Presentationer på jobbet, haha.

Vad är något du alltid måste dubbelkolla?
Att jag har med mig SL-kortet och hörlurar på morgonen.

Trevlig helg!

Lägg till din länk här du också om du deltar i dagens frågor:

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

Continue Reading
1 2 3 5