Jag glömde nästan att det var dags för frågor. Fredag på en torsdag och allt sånt där. Men lååånghelg, det ska bli riktigt skönt. Glad påsk på er!
Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.
De som länkade förra veckan var: Merika, Janerik, BP, Susanne, Nilla, corkystyle, Paula, Mrs Calloway, Debutsky, Klimakteriehäxan, Karoleen, Susanne, Hannele, Madeleine, Carro, Tina, Henrik, Kenneth, Hanna, Christian, Ingrid, Susan, fighterwomen09, Elin
- Vad vill du helst ha i ditt påskägg?
- Kör du påskpynt hemma?
- Vad förknippar du mest med påsken?
- Har du vuxit upp med någon påsktradition?
- Vad gör du helst under påskhelgen?
Vad vill du helst ha i ditt påskägg?
En bra blandning lösgodis med gelégodis och lakrits.
Kör du påskpynt hemma?
Väldigt lite. Påskris med några dekorationer och kanske nån kanin- eller kycklingdekoration. Men det brukar inte vara mer än så.
Vad förknippar du mest med påsken?
Det klassiska som kycklingar och fjädrar. Inte så mycket det religiösa.
Har du vuxit upp med någon påsktradition?
Nej, inte direkt, inte mer än att det alltid fanns påskägg.
Vad gör du helst under påskhelgen?
Hänger med familjen och njuter av en fin vårhelg. I år ser det ju däremot ut att bli kasst väder, tyvärr.
Glad påsk, igen! Hoppas du får äta så många ägg som du vill.
Lägg till din länk här du också om du deltar i dagens frågor: