Fem en fredag v. 23: I reserv

Helt plötsligt var vi i juni. Den månad som brukar gå fortast och ha som mest att göra. Det är även nedräkning till semestern. Bara några veckor kvar. Den hägrar verkligen bakom allt det där som är kvar att göra. Först har vi veckans frågor, i tid den här gången. ;)



Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.



De som länkade förra veckan var: Merika, Janerik, BP, Susanne, Nilla, corkystyle, Mrs Calloway,Debutsky, Karoleen, Hannele, Madeleine, Hanna, Susanne, Carro

  1. Vad beställer du om du inte vet vad du vill ha?
  2. Vilken situation får dig att känna dig helt oförberedd?
  3. Vad har du alltid hemma ”utifall att”?
  4. Vad har du kvar trots att du nog inte behöver det längre?
  5. Vad är något du alltid vill ha en backup för?



Vad beställer du om du inte vet vad du vill ha?
En caesarsallad fungerar alltid.



Vad är din mest använda ursäkt?
”Missade att du ringde”. Haha



Vad har du alltid hemma ”utifall att”?
Köttbullar, om middagsorken tryter eller det kommer hem kompisar efter skolan.



Vad har du kvar trots att du nog inte behöver det längre?
Massa gamla påsar (märkespåsar och dylikt, ”finare” i papp) av någon outgrundlig anledning. Även lådor till telefoner.



Vad är något du alltid vill ha en backup för?
Alla bilder på telefonen.



Tjingeling!



Lägg till din länk här du också om du deltar i dagens frågor:

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

Continue Reading

Fem en fredag v. 22: Noll koll

Ja men som sagt, jag var på sommarfest med jobbet igår. Det var jättekul. Middag med gameshow, uppträdande av David Lindgren och så dans/mingel. Det blev senare än tänkt så dagen har varit trött, men det är ju så det kan bli ibland. Nu väntar en helg med aktiviteter. Ingen rast, ingen ro. Och nu kom frågorna senare än tänkt, men jag slumrade till lite vid läggningen av barn. Men den som väntar på något gott…



Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.



De som länkade förra veckan var: Merika, Janerik, BP, Susanne, Nilla, corkystyle, Paula, Mrs Calloway, Debutsky, Karoleen, Hannele, Madeleine, Hanna, Christian, Klimakteriehäxan, Susie, Susanne, Sara, Ingrid, fighterwomen09

  1. Vad skulle du vara den sämsta tänkbara experten på?
  2. Vilken situation får dig att känna dig helt oförberedd?
  3. Vad är du den minst självklara personen att ge råd om?
  4. Vad är något som verkar enkelt för alla andra?
  5. Vilken uppgift skulle du helst delegera direkt om du kunde?

Vad skulle du vara den sämsta tänkbara experten på?
Golf. Totalt ointresserad och fattar inte spelet. Till och med curling är roligare.



Vilken situation får dig att känna dig helt oförberedd?
Varje gång jag ska prata framför folk.



Vad är du den minst självklara personen att ge råd om?
Hur man får saker gjorda.



Vad är något som verkar enkelt för alla andra?
Hur man minglar.



Vilken uppgift skulle du helst delegera direkt om du kunde?
Svara på sms. Jag är urusel på det.



Hoppas du får en bra start på helgen!



Lägg till din länk här du också om du deltar i dagens frågor:

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

Continue Reading

Senarelagt

Morrn! Hoppas du mår bra. Det gör jag med trots en senare sommarfest med jobbet igår. Jag hade däremot inte förberett frågor på förhand igår, så Fem en Fredag dyker upp ikväll istället. :)

Hoppas du har en fin fredag och kan berätta om den sen!

Continue Reading

Fem en fredag v. 21: Om bara det vore så

Var tog maj vägen? Nu börjar det dra ihop sig till de där härliga sommarveckorna. Försöker ta tillfällen i akt att hänga i solen när inte annat pockar på. Det är bara balkongen som behöver lite fix nu innan det går att hamna där ute om dagarna.

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

De som länkade förra veckan var: Merika, Janerik, BP, Susanne, Nilla, corkystyle, Mrs Calloway, Debutsky, Karoleen, Hannele, Madeleine, Tina, Hanna, Christian, Klimakteriehäxan, Susie, Susanne, Sara, Elin, Ingrid, fighterwomen09, Jenny, Henrik

  1. Vad borde det finnas en knapp för i vardagen?
  2. Vad borde vara gratis för alla?
  3. Vad borde det finnas mer av i livet?
  4. Vad borde få en egen högtid?
  5. Vad borde komma med tydligare instruktioner?

Vad borde det finnas en knapp för i vardagen?
En knapp för att få mer energi hade varit guld.

Vad borde vara gratis för alla?
Det finns mycket. Som tandläkarvård.

Vad borde det finnas mer av i livet?
Lata, soliga dagar.

Vad borde få en egen högtid?
På hösten skulle vi gärna kunna fira något, främst för att få någon extra röd dag som hösten annars är snål med – och det är då det kan behövas.

Vad borde komma med tydligare instruktioner?
Instruktioner med bara bilder kräver ofta ett förtydligande tycker jag. Känns ofta väldigt invecklade.

Ha en munter helg :)

Lägg till din länk här du också om du deltar i dagens frågor:


You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter



Continue Reading

Fem en fredag v. 20: Senast du…

En lurig vecka igen, det var fredag i förrgår men så är det fredag igen idag. Det blev en långhelg utan speciella planer. Barnen har dock fått nya cyklar så nu kommer mer tid spenderas ute, så länge vårregnet håller sig borta. Hur har du det den här veckan?

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

De som länkade förra veckan var: Merika, Janerik, BP, Susanne, Nilla, corkystyle, Paula, Mrs Calloway, Debutsky, Karoleen, Hannele, Madeleine, Tina, Hanna, Christian, Klimakteriehäxan, Susie, Susanne, Carro, Sara, Elin, Ejmis, Gunilla, Ingrid, Susan, fighterwomen09

  1. När skrattade du riktigt mycket senast?
  2. När var senaste gången du blev överraskad?
  3. Vad var det senaste du såg fram emot?
  4. När var senaste gången du kände att du behövde en paus?
  5. Vad var det senaste du blev nostalgisk av?

När skrattade du riktigt mycket senast?
I tisdags på vårt enhetsmöte. Det var mycket flum.

När var senaste gången du blev överraskad?
På jobbet när jag blev födelsedagsfirad.

Vad var det senaste du såg fram emot?
Gröna Lund och KAJ för ett par veckor sen.

När var senaste gången du kände att du behövde en paus?
Varje gång jag suttit för länge framför jobbdatorn utan att ha rest mig på flera timmar.

Vad var det senaste du blev nostalgisk av?
Spotifys 20-årsfirande som gav en spellista över mina mest spelade låtar sen 2008. Fanns mycket gammalt och bra där att lyssna på som jag inte gjort på länge.

Ha det så fint!

Lägg till din länk här du också om du deltar i dagens frågor:

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

Continue Reading