Fem en fredag v. 26: Minutrar

Jag har verkligen börjat checka ut. Mentalt är jag redan på semester. Det blir lätt så när antal möten på jobbet minskat och vi inte har de normala tiderna att passa på skolan på morgonen. Då får morgonrutinerna ta lite längre tid, vilket är jätteskönt. Hde varit härligt att ha det såhär jämt.



När jag skriver detta ligger InLinkz nere så jag kan varken lägga till förra veckans länkar eller skapa en widget så du kan lägga till din länk. Jag uppdaterar så snart jag ser att det funkar igen. :)



Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.



De som länkade förra veckan var: kommer så snart InLinkz är uppe.

  1. Vad hinner du alltid på fem minuter?
  2. Vad tar bara fem minuter men känns betydligt längre?
  3. Hur många minuter snoozar du?
  4. Vad får en timme att kännas som tio minuter?
  5. Vad skulle du vilja slippa lägga en enda minut på?



Vad hinner du alltid på fem minuter?
En snabbsminkning.



Vad tar bara fem minuter men känns betydligt längre?
Svara alla jag aldrig svarar.



Hur många minuter snoozar du?
Jag snoozar vanligtvis inte, däremot brukar jag ligga och dra mig samtidigt som jag checkar telefonen för att vakna till.



Vad får en timme att kännas som tio minuter?
Det där eviga scrollandet.



Vad skulle du vilja slippa lägga en enda minut på?
Städningen hade varit skönt.



Ta det lugnt i värmen i helgen!



Lägg till din länk här du också om du deltar i dagens frågor:

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

Continue Reading

Fem en fredag v. 25: Midsommar

Midsommar är redan här! Vad fort det har gått, nu blir det bara mörkare härifrån, och så vidare. Ändå har sommaren knappt hunnit börja. Två veckor av förskola kvar, och nu när det endast är fritids som gäller och inte skola med sin starttid 8:10 blir morgnarna så mycket skönare. Jag hoppas kunna börja varva ner nu inför semestern.



Eftersom att jag vet att många gör annat denna dag kommer årliga midsommarfrågor. Och oavsett hur du firar (jag kommer inte fira på något särskilt sätt) hoppas jag du har en fin midsommarhelg!



Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.



De som länkade förra veckan var: Merika, Janerik, BP, Susanne, Nilla, corkystyle, Mrs Calloway, Debutsky, Karoleen, Hannele, Madeleine, Susanne, Ingrid, Klimakteriehäxan, Teskedsgumman, Elin,

  1. Hur spenderar du midsommar i år?
  2. Befinner du dig mitt i sommaren eller har den bara börjat?
  3. Vad betyder midsommar för dig – tradition, fest eller något helt annat?
  4. Kommer du dansa runt en midsommarstång?
  5. Vad kommer finnas på ditt lunchbord?



Hur spenderar du midsommar i år?
När jag skriver detta har vi inga särskilda planer. Vi skulle ha firat med ett par kompisar, men de planerna ändrades. Får se vad barnen vill när de vaknar.



Befinner du dig mitt i sommaren eller har den bara börjat?
Nej men den har bara börjat. Har inte hunnit med alls att ta in att det är sommar. Jag är kvar i april.



Vad betyder midsommar för dig – tradition, fest eller något helt annat?
Något annat – midsommar är nog min minst omtyckta högtid.



Kommer du dansa runt en midsommarstång?
Nej det kan jag med 99% säkerhet säga att det kommer jag inte göra.



Vad kommer finnas på ditt lunchbord?
Troligtvis inte någon midsommarklassiker i alla fall. Det skulle vara om vi äter köttbullar.



Igen, Glad Midsommar!



Lägg till din länk här du också om du deltar i dagens frågor:

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

Continue Reading

Fem en fredag v. 24: Avslut

Det är avslutningstider. Idag har Harry avslutning vilket blir den femte avslutningen av dess olika slag jag går på. Claras förskola har haft två separata avslutningar (en för skolgruppen och en för hela förskolan), lite avslutning med fotbollen, öppet hus på skolan och så skolavslutningen idag. Lägg till allt att göra på jobbet så blir det ett pusslande i schemat. Men nu är vi ytterligare en vecka närmare semester och Åland. Jag kan snart känna doften av havsbris. :)



Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.



De som länkade förra veckan var: Merika, Janerik, BP, Susanne, Nilla, corkystyle, Mrs Calloway, Debutsky, Karoleen, Hannele, Madeleine, Hanna, Susanne, Suzy, Paula, Ingrid, Klimakteriehäxan, Christian

  1. Vad var det senaste du avslutade?
  2. Vad är den bästa fiktiva avslutningen du vet?
  3. Vad är det mest typiska dig att inte riktigt avsluta?
  4. Vad är det bästa sättet att avsluta en bra dag?
  5. Vad är något du alltid vill ha en backup för?



Vad var det senaste du avslutade?
Av storlek större, ett projekt på jobbet.



Vad är den bästa fiktiva avslutningen du vet?
När alla trådar knyts ihop, och helst lyckligt.



Vad är det mest typiska dig att inte riktigt avsluta?
Alla projekt här hemma.



Vad är det bästa sättet att avsluta en bra dag?
Krypa ner i en renbäddad säng.



Vad lämnar du helst bakom dig just nu?
En hektisk och rörig vår.



Det var det hela för idag. Ha det så fint!



Lägg till din länk här du också om du deltar i dagens frågor:

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

Continue Reading

Fem en fredag v. 23: I reserv

Helt plötsligt var vi i juni. Den månad som brukar gå fortast och ha som mest att göra. Det är även nedräkning till semestern. Bara några veckor kvar. Den hägrar verkligen bakom allt det där som är kvar att göra. Först har vi veckans frågor, i tid den här gången. ;)



Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.



De som länkade förra veckan var: Merika, Janerik, BP, Susanne, Nilla, corkystyle, Mrs Calloway,Debutsky, Karoleen, Hannele, Madeleine, Hanna, Susanne, Carro

  1. Vad beställer du om du inte vet vad du vill ha?
  2. Vilken situation får dig att känna dig helt oförberedd?
  3. Vad har du alltid hemma ”utifall att”?
  4. Vad har du kvar trots att du nog inte behöver det längre?
  5. Vad är något du alltid vill ha en backup för?



Vad beställer du om du inte vet vad du vill ha?
En caesarsallad fungerar alltid.



Vad är din mest använda ursäkt?
”Missade att du ringde”. Haha



Vad har du alltid hemma ”utifall att”?
Köttbullar, om middagsorken tryter eller det kommer hem kompisar efter skolan.



Vad har du kvar trots att du nog inte behöver det längre?
Massa gamla påsar (märkespåsar och dylikt, ”finare” i papp) av någon outgrundlig anledning. Även lådor till telefoner.



Vad är något du alltid vill ha en backup för?
Alla bilder på telefonen.



Tjingeling!



Lägg till din länk här du också om du deltar i dagens frågor:

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

Continue Reading

Fem en fredag v. 22: Noll koll

Ja men som sagt, jag var på sommarfest med jobbet igår. Det var jättekul. Middag med gameshow, uppträdande av David Lindgren och så dans/mingel. Det blev senare än tänkt så dagen har varit trött, men det är ju så det kan bli ibland. Nu väntar en helg med aktiviteter. Ingen rast, ingen ro. Och nu kom frågorna senare än tänkt, men jag slumrade till lite vid läggningen av barn. Men den som väntar på något gott…



Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.



De som länkade förra veckan var: Merika, Janerik, BP, Susanne, Nilla, corkystyle, Paula, Mrs Calloway, Debutsky, Karoleen, Hannele, Madeleine, Hanna, Christian, Klimakteriehäxan, Susie, Susanne, Sara, Ingrid, fighterwomen09

  1. Vad skulle du vara den sämsta tänkbara experten på?
  2. Vilken situation får dig att känna dig helt oförberedd?
  3. Vad är du den minst självklara personen att ge råd om?
  4. Vad är något som verkar enkelt för alla andra?
  5. Vilken uppgift skulle du helst delegera direkt om du kunde?

Vad skulle du vara den sämsta tänkbara experten på?
Golf. Totalt ointresserad och fattar inte spelet. Till och med curling är roligare.



Vilken situation får dig att känna dig helt oförberedd?
Varje gång jag ska prata framför folk.



Vad är du den minst självklara personen att ge råd om?
Hur man får saker gjorda.



Vad är något som verkar enkelt för alla andra?
Hur man minglar.



Vilken uppgift skulle du helst delegera direkt om du kunde?
Svara på sms. Jag är urusel på det.



Hoppas du får en bra start på helgen!



Lägg till din länk här du också om du deltar i dagens frågor:

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

Continue Reading