Metallica i Göteborg

En smärre hektisk första vecka av semestern. Idag kom vi hem från Göteborg efter ett hårdrocksdygn då Metallica var i stan. Med sig hade de Ghost, ett band jag velat se i många år nu men det aldrig har klaffat. Det blev så röjigt det kan bli på sittplats och som trötta småbarnsföräldrar. Men en kul kväll var det.

Vi flög ner på grund av dyra tågbiljetter och opålitliga sommartåg. Under inflygningen kunde jag inte sluta fascineras över vår vackra natur i landet.

Vid landade och kom in till stan lagom till en tidig lunch. Jag var hungrig och letade upp ett bra pastahak vilket visade sig heta Aldardo. Mycket gott.

Göteborg visade upp sig från sin bästa sida och bjöd på strålande väder. Efter lunchen tog vi en promenad och hamnade vid Trädgårdsföreningen. En fin park med mycket växter och färg.

Vi gick in i Palmhuset och hängde bland ännu fler växter i varmare temperatur. Det var riktigt läckert att gå bland allt, särskilt dessa jättenäckrosor ovan. Tänk att de finns.

Vi knatade sen tillbaka mot hotellet för incheckning och omladdning. Vi käkade middag med bekanta till Magnus innan det var dags att ta oss till Ullevi. Det var såklart fullsmockat med folk och vi kom in strax efter att Ghost klivit på scenen. Eftersom det fortfarande var dagsljus blev upplevelsen kanske inte perfekt men det var ändå riktigt bra. Sen klev Metallica på och det icke-existerande taket lyfte med publiken.

Kvällen och energin var slut efter spelningen och det var skönt med en natts ordentlig sömn. Det blev en god frukost på hotellet som avslut på dygnet innan det var dags att ta oss hemåt. Jag är glad att Göteborg bjöd på sånt bra väder och avkoppling.

Nu laddar vi om för två veckor på Åland. Innan lördag ska vi hinna med att fixa det som behövs för vårt kommande stugliv. Jag ser så mycket fram emot det. På fredag har vi dessutom inskolningssamtal på Harrys förskola – inte många veckor kvar till liten blir lite större.

You may also like

6 kommentarer

1. Härliga bilder från Göteborg och konserten! Så bra med en helg för bara er två utan Harry. Fär jag antar att han inte gjorde Estelle, prins Daniel och prinsessan Victoria sällskap på Metallica konserten. Lika bra det om jag tänker på alla skriverier om 25-årsgräns;-)

2. Åååå fina Göteborg och ni tittade in i Trädgårdsföreningen med allt fint de har där. Tack för de vackra bilderna du delat med dig av. Och sen få göra ett avslut på kvällen med att lyssna på deras spelning är inte så dåligt. Hoppas ni blev jättenöjda.
    Ha nu en riktigt härlig stugsemester ! :-)

3. Vilken härlig helg ni har haft!
    Verkar ha varit en grym konsert. Jag har aldrig varit på en så stor konsert nån gång. Jag får nog följa min bror på en riktig hårdrockskonsert i framtiden.
    Och en hotellhelg är ju inte heller fel :-)