Sista helgen i juni

Nu kör jag sista veckan med jobb innan semester. I helgen smygstartade vi genom att åka upp till Falun för att hälsa på Carro och Mattias. Nedan följer bilder från ett intensivt dygn. :)

Tre timmar i bilen krävde sin underhållning. Vi packade en hel del leksaker för att inte den lille skulle bli alltför uttråkad. Han skötte sig utmärkt. :)

När vi var framme möttes vi av Carro, Mattias och hans föräldrar. Klockan var strax innan lunch och jag tog en promenad med Harry som skulle sova. Det blev en timmes promenad med en son som absolut inte ville blunda utan titta på all natur istället. Jag förstår honom, det var vackert.

När han äntligen hade somnat och vi kom tillbaka fick vi lunch serverad. Det var riktigt härligt att få sitta utomhus och äta.

Familjen. ♥ Vi gick ner till en badstrand och hoppades på att solen skulle titta fram. Det gjorde den efter en stund – och jag tog ett dopp! Det första för i år. Det var 20 grader i vattnet – i mitt tycke rätt kallt… :)

Sen hängde vi mest ute och det gosades en del med katterna som Carro och Mattias har. Jättemysigt tyckte Harry. Huset är för övrigt en gammal skola och numera landställe som Mattias familj och släkt äger och delar på.

Kvällen avslutades med en middag jag inte fotade. Harry hade somnat och jag njöt återigen av att sitta ute en sommarkväll. Njutningen blev kort, nedanför huset går det tågspår med godståg som tyvärr lät lite för mycket för att Harry skulle sova gott. Det slutade därför med att vi åkte in till stan och sov.

Morgonen därpå, igår söndag, åkte vi tillbaka för frukost. Jag njöt ordentligt för tredje gången medan Harry åt av min ostmacka. Vi traskade sen ner till en annan brygga för att mata mörtarna i sjön.

Sen var det dags att säga hejdå och åka hem. Två timmar hemåt gick fort med ett stopp i Bålsta för att äta våfflor hos Maria och Patrik. Vi satte lite detaljer inför Åland då de kommer hälsa på oss i den stuga vi hyrt där. Det är knappa två veckor tills vi åker. Jag längtar!

Berätta, hur har din sista helg i juni varit?

You may also like

6 kommentarer

1. Vilka härliga somriga bilder! Å Harry är ju för söt:-)
    Landstället är otroligt fint, synd bara för läget. Att ha tågtrafik utanför husknuten (bokstavligen talat) kan inte vara en höjdare ens för vuxna. Himla tur att ni fick tag på ett rum i Falun.

PS. Någon gång måste du bara skriva ett inlägg om din mans tatueringar;-) DS.

2. Det lät som en trevlig helg! Det här med tåget vänjer man sig vid. Bodde alldeles nära järnvägen där tågen Västerås-Stockholm går, och det är ganska många! Men ganska snart hörde man inte tågen. Vi människor är vanedjur!

3. Hej, idag har jag också varit till Falun, min dotter bor där men det var inte henne vi besökte utan Carl Larsson-gården i Sundborn utanför stan.Och dit ska man inte ta små barn. Gamla trånga hus där man ingenting får röra….
    Ni verkar ändå haft skapligt väder, jag har fortfarande inte doppat mig!