London

Så blev det en helg utan uppdatering. Det går inte att ta mig på orden längre, helt enkelt. Det blev fullt upp även om jag inte gjorde så mycket, en liten förkylning bestämde sig för att visa sig igen så försökte vila så mycket det gick.

Men London! Vi åkte ju dit för två helger sen för att fira att vi varit tillsammans i fem år. Det blev ingen långweekend men räckte bra ändå. Vi kom dit på fredagseftermiddagen och gjorde inte så mycket mer än att checka in, käka en pizza i närheten och sen ligga en stund på hotellrummet med godis och tv. Det var rätt skönt att bara pusta ut och ladda inför en lördag på Londons gator.

Jag tog knappt några bilder, men de jag tog kommer här.

Vi började med att besöka utställningen om Bond som London Film Museum har. Magnus är ett stort Bond-fan och har velat besöka det i många år. Tyvärr levde det inte upp till förväntningarna, men kul att se alla bilar och annat som varit med i filmerna.

Efter lunch på ett pastahak blev det lång väntan på att få åka London Eye. Vi köpte fast track-biljetter för att slippa köa i timmar, dyrare men värt det. Jag har åkt London Eye tidigare men för Magnus var det premiär.

På hemvägen till hotellet gick vi genom Hyde Park. Hotellet ligger precis mittemot parken så vi hade tänkt följa parken till hotellet men vi insåg att för att hinna med middag innan kvällens teatershow fick vi skynda på lite och tog därför tunnelbanan.

Efter ombyte och span på Google Maps efter restaurang hittade vi en indier med bra betyg. Jag hade kollat innan att bord fanns ledigt så vi tog oss dit bara för att bli nekade i dörren av chefen (tror vi) med förklaringen att det inte fanns några lediga bord den tiden vi kom (det var för övrigt långt från fullt). Märkligt kände vi båda då det gick att boka under hela kvällen och det här var knappt 20 minuter senare. Vi gick helt sonika ut, ställde oss runt hörnet och så gick jag in på deras hemsida igen och bokade ett bord till tio minuter senare. Det var en annan som tog emot oss då men jag hade gärna sett chefens min när vi kom tillbaka. Jättelöjligt. Men maten var god!

Här ovan ser ni Magnus och… Ian McKellen! Resans höjdpunkt. För den som inte känner igen honom har han bland annat spelat Gandalf i Sagan om Ringen. Han firar 80 år genom att turnera med sin enmansshow Ian On Stage Det var fantastiskt bra! Full av anekdoter från hans karriär och såklart med mycket humor. Efteråt ställde han sig i foajén och samlade in pengar till välgörande ändamål, därav bilden.

Efter en lång dag fick det efter teatern bli raka vägen till hotellsängen. Äventyret närmade sig sitt slut då vi skulle upp tidigt på söndagsmorgonen och åka hemåt igen. Jag gillar London, det var min tredje gång där men första med Magnus.

Nu blir det Game of Thrones (vi tittar om serien) innan läggdags. Tänk att det är torsdag igen imorgon.

You may also like

7 kommentarer

1. Vilken fin selfie på dig och Magnus! Och ni hann verkligen med en massa med tanke på att ni bara var där i knappt två dagar. Ja, ni hann till och med en kö vid London Eye;-)
    Kul med folk som sitter i solstolar i Hyde Park. Där var säkert varmare än här hemma.

2. Har inte sett Game of…. och även om jag förmodligen skulle älska den så ska jag inte göra det. Har så vansinnigt mycket inspelat från TV´n som jag inte hinner med…..
    Har varit i GB över 30 gånger varav en 3-4 i London. Jag är anglofil! Vi har nästan alltid bilat omkring över hela ön – fast vi har kört kanalbåt en gång och vanlig båt på Themsen en gång också. Fantastiska upplevelser!
    Dessutom har jag bott en vecka utanför Bristol där jag tillsammans med min kusin och en väninna gick en bonsaikurs hos bonsaigurun Dan Barton som vi vunnit av Bonsaisällskapet.
    Men…jag har aldrig varit uppe i London Eye (jag är höjdrädd) och inte heller träffat Ian McKellen. Det senare skulle varit jättekul, för han verkar vara en otroligt trevlig människa!! :-)
    KRAM/Susie

3. Ni hann ju en hel del även om tiden var kort. London är verkligen en underbar stad. Ser fram mot min resa dit.
    Kram

4. Jag är också ett stort Bond-fan. Har sett alla filmer många gånger, har dem hemma också + en massa Bondprylar och en pappdocka av Craig i naturlig storlek :-D

5. Härligt att ni passar på att fira det som firas ska, det är viktigt för förhållandet, säger en klok gammal kvinna som upptäckte det på tok för sent…
    jag har aldrig besökt London,men om jag fick välja en storstad tror jag att jag åkt just dit.
    Trevlig helg, tack för kluriga frågor, jag har löst sista klurigheten men dröjer med svaret några timmar…